Anunțul ministrului Educației: Ore suplimentare pentru elevii care pierd ritmul la învățătură

0
Foto: pixabay.com

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat că elevii începând de la clasa a III-a, care pierd ritmul la învăţătură probabil, vor avea ore suplimentare la şcoală pentru recuperare, începând cu semestrul II al acestui an şcolar.

Elevii, începând de la clasa a III-a, cei care pierd ritmul cu cei care păstrează ritmul cu programa şcolară, vor avea, probabil, două-trei ore suplimentare la clasă pentru recuperarea, remedierea cunoaşterii pe care ar trebui să o acumuleze şi nu au făcut-o. Cred că toţi cei care se află în această situaţie şi se îndepărtează de majoritatea clasei, toţi trebuie să participe. (…) Va trebui să începem acest lucru chiar din semestrul II, din ianuarie, din februarie. Este o măsură de urgenţă pentru că trebuie să corectăm aceste lucruri”, a declarat Andronescu, la România TV, scrie Agerpres.

Ministrul a explicat că unii elevi pierd ritmul începând cu clasa a III-a, iar până în clasa a VIII-a diferenţele se accentuează.

De la clasa a III-a apreciez eu, după experienţa pe care o am, şi până la clasa a VIII-a, dacă elevii, o bună parte din ei, ţin pasul cu ce le cere programa şcolară, o altă parte din ei pierd permanent în ceea ce priveşte acumularea în cunoaştere. Ca urmare, de la clasa a III-a şi până la clasa a VIII-a se accentuează extraordinar de mult decalajul dintre cei care fac faţă programelor şcolare şi cei care nu fac faţă programelor şcolare. Şi cred că cu acest lucru va trebui să începem, adică să găsim resursele necesare şi de câteva zile analizăm acest lucru, în aşa fel încât începând cu clasa a III-a, cel puţin pentru elevii care sunt în această situaţie, în pierdere de achiziţie în cunoaştere, să încercăm să facem cursuri remediale, cu învăţătorii de la clasă, după clasa a V-a cu profesorii”, a mai spus Andronescu.

Manuale școlare

Pe de altă parte, ministrul Educaţiei a anunțat că se va schimba modul în care vor fi stabilite editurile care vor tipări manuale şcolare, urmând ca primul pas să fie verificarea conţinutului şi ulterior comandarea tipăririi.

La manuale încercăm puţin să creştem calitatea manualului şi de aceea evaluarea şi achiziţia de manual o să fie uşor schimbată faţă de anii trecuţi. În ce sens? În sensul că autorii de manuale o să scrie manuale şi le vor prezenta pentru evaluare. Facem evaluarea strict pe conţinut, pe calitate, pe respectarea programei, pe modul în care manualul este adecvat vârstei, pe modul în care conţinutul ştiinţific este corect, să nu mai punem Turnu Măgurele la Turnu Severin, şi aşa mai departe. Deci pe elementele de conţinut şi de corectitudine ştiinţifică. Primele trei manuale care câştigă cel mai mare punctaj vor fi declarate câştigătoare şi se va trece în a doua etapă, la stabilirea preţului de achiziţie”, a declarat Andronescu.

Ministrul a explicat că vor fi impuse şi termene, iar dacă editurile nu le vor respecta, comenzile vor fi preluate de Editura Didactică.

„Încercăm să facem achiziţia de manuale în două etape, să finalizăm pe calitate, pe conţinut şi apoi să nu amestecăm una cu alta. Vrem ca în situaţia în care nu se respectă termene, o să precizăm în metodologia pe care o vom lansa zilele acestea în dezbatere publică, cel care a angajat finalizarea unui material pierde licitaţia şi sigur că avem soluţia aceasta ca Editura Didactică să preia şi să ajungă manualul la timp în sala de clasă pe băncile elevilor şi pe catedra profesorilor”, a mai spus Andronescu.

Andronescu a mai declarat că 55.000 de profesori vor intra într-un proces de formare profesională învăţând cum să predea digital la ore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here