Ministrul Educației: Sunt foarte mulți elevi care nu iau 5 la Evaluare. Unde se produce declicul?

0

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat, sâmbătă, că 55.000 de elevi nu au luat note peste cinci la Evaluarea Naţională de clasa a VIII-a, în 2018, și a arătat că evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a ”nu au fost folosite în decizie”. ”Unde se produce declicul?”, s-a întrebat ministrul.

Avem şcoli în care nu ia niciun elev Bacalaureatul sau sunt foarte mulţi elevi care nu iau cinci la Evaluarea din clasa a VIII-a. (…) Lucru care m-a îngrijorat a fost rezultatul elevilor în 2018. 55.000 de elevi nu au luat măcar cinci la Evaluare. Cum putem accepta ca aceşti elevi pot merge mai departe şi pot finaliza liceul când ei nu au luat cinci la Evaluarea din clasa a VIII-a”, a declarat, sâmbătă, ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, transmite Mediafax.

Ministrul Educaţiei Naţionale spune că trebuie de comparate rezultatele celor trei evaluări susţinute în ciclul gimnazial, pentru a determina unde greşesc aceşti elevi.

Avem evaluări la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste evaluări nu au fost folosite în decizie. Unde se produce declicul? Unde încep să scadă rezultatele şi să se îndepărteze de ceea ce e normal? Eu cred că putem să corectăm lucrurile care nu merg, încercând să ne ancorăm în realitate, nu într-un birou, fie el şi a ministrului Educaţiei”, a mai spus Andronescu.

Totodată, ministrul Educaţiei Naţionale a solicitat specialiştilor date statistice privind rezultatele elevilor incluşi în învăţământul primar şi gimanzial.

„Am cerut celor care au aceste rezultate să realizeze statistici ca s-a aflăm unde se produce declicul. Când încep să se îndepărteze cei 55.000 de elevi de linia de plutire. (…) Probabil instituţia şi experienţa mă determină să spun că probabil acest declic începe undeva după clasa a III-a şi a IV-a şi continuă după o pantă extraordinar de mare în ciclul gimnazial. (…) Trebuie să încercăm să reparăm”, a precizat Ecaterina Andronescu.

Din 2011, aproape 600.000 de elevi nu au luat BAC-ul

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, anunţă că ia în calcul creşterea numărului locurilor la şcoala profesională, precizând că un examen diferenţiat i-ar ajuta pe elevi să-şi aleagă mai uşor parcursul.

Din 2011 încoace, cei care nu au luat Bacalaureatul şi care sunt sute de mii, după opinia mea vreo 600.000, i-am abandonat. Întreb Ministerul Muncii dacă avem informaţii despre ei, nu avem. Probabil, au îngroşat rândurile românilor care au plecat în străinătate şi sunt muncitori necalificaţi. Este o dramă pentru noi că pleacă oamenii din ţară”, a declarat, sâmbătă, ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Androenescu, în cadrul unui eveniment organizat de Universitatea Politehnica.

Ecaterina Andronescu mai spune că o soluţie ar fi majorarea numărului de locuri la şcolile profesionale şi ca aceasta să devină şcoală profesională duală, pentru ca elevii să înveţe meserie.

Poate liceul tehnologic ar trebuie să se centreze mai mult pe activitatea practică, în care să ştie o meserie. Şi ştie o meserie de nivel mai înalt decât nivelul şcolii profesionale. (…) Poate că liceul tehnologic având o perioadă mai mare de practică în care elevul să înveţe o meserie foarte bine, de un nivel mai înalt, nivelul patru, ar putea să fie o opţiune”, a explicat Andronescu.

De asemenea, Andronescu a anunţat că Guvernul îşi propune să-i susţină financiar pe elevii din şcoala profesională, cu obligaţia ca aceştia să rămână în ţară timp de cinci ani după terminarea studiilor.

„Acum Guvenul s-a angajat prin acordul cu Sindicatele să-i susţină financiar integral pe cei care optează pentru această şcoală profesională cu condiţia ca măcar cinci ani să rămână în ţară ca să dea ceva înapoi din ceea ce statul le oferă. Nu e obligatoriu acest lucru. Face dacă vrea. Nu e o obligaţie pe care şi-ar putea-o asuma un părinte al cărui copil are 14 ani”, a mai adăugat ministrul Educaţiei Naţionale.

Totodată, Ecaterina Andronescu mai spune că doar 0,25% dintre absolvenţii de profil tehnologic reuşesc să susţină Bacalaureatul.

Pentru cei care nu au atât de multă aplecare către carte este bine să-l trimitem în societate neterminat, fără niciun fel de finalizare a examenului? Poate că nu. Poate că aici trebuie să lăsăm libertatea elevilor şi şcolilor să aleagă care sunt elevii care merg spre Bacalaureatul Naţional şi apoi se orientează spre universităţi şi care sunt acei care se îndreaptă către practică şi care ar putea să susţină un Bacalaureat diferenţiat, un Bacalaureat tehnologic sau profesional”, a spus ministrul de învăţământ.

De asemenea, Andronescu a spus că cine a optat pentru şcoala profesională în prima etapă poate să susţină ulterior şi Bacalaureatul Naţional, precizând că sistemul trebuie să rămână deschis pentru a echilibra nevoia societăţii. ­

Totodată, ministrul Educaţiei Naţionale mai spune că profesorii ar trebui să aibă libertatea de a-şi personaliza lecţia în funcţie de nivelul clasei, nu neapărat după programul şcolar, pentru că fiecare clasă este diferită.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here